Close

Hyundain N-mallisto.

Syntynyt Namyangissa. Viimeistelty Nürburgringillä.

Jokainen huippusuorituskykyinen N-sarjalainen syntyy Hyundai Motorin Namyangin tutkimus- ja kehityskeskuksessa, työhönsä intohimoisesti suhtautuvien asiantuntijoiden suunnittelemana.

Valmistumisensa jälkeen autot lähetetään viimeistelytestiin Saksan Nürburgringille, joka on yksi vaativimmista ja armottomimmista testiradoista maailmassa.

IONIQ 5 N i20 N i30 N KONA N
Hyundai N kaarteessa

Kaarreajon kunkku

Mutkat ovat matkan suola.

Hyundai N suorituskykyä

Urheiluauto päivittäiseen käyttöön

Suorituskykyä arkiajoihin.

N ratavalmiina

Ratavalmis raketti

Räätälöity rata-ajoon.

Tinkimättömän koeajo- ja testiprosessin tuloksena N-teknologia on jalostettu ja uudestisyntynyt

N-kirjain on yhtä kuin Namyang ja Nürburgring: syntynyt Namyangissa ja viimeistelty Nürburgringillä.
N-logo on saanut inspiraationsa moottoriradan kaarteesta.
N-brändin syntymäkoti on Namyangin tutkimus- ja kehityskeskus.

N-logo on saanut inspiraationsa moottoriradan kaarteesta
Hyundai N ajossa sen tuntee

N-brändin testiradat Nürburgringillä

N-tekniikka on hiottu huippuunsa Nürburgringin vaativalla Nordschleifen maantieradalla, joka tunnetaan yhtenä vaativimmista maantieradoista. 20,8 km mittainen rata sisältää kaikkiaan 78 kaarretta sekä toistuvia ylä- ja alamäkiä. Korkeuserot vaihtelevat 320 ja 617 metrin välillä.

Testikeskus Nürburgringillä Namyang, Korea
Hyunain testikeskus Nürburgringillä

Hyundai Motorin Euroopan testikeskuksen koti on Nürburgringin kuuluisa Nordschleifen moottorirata, jossa Hyundai toteuttaa autojensa kestävyystestejä.

Testikeskuksen rakentaminen keskelle kuulua kilpa-areenaa merkitsee maailman edistyneimpien autotekniikoiden alttiiksi asettamista armottomiin ajo-olosuhteisiin sekä Hyundain aggressiivista omistautumista huippusuorituskykyisen ajoneuvotekniikan kehittämiseen.

Hyundai Namyang, Korea

Etelä-Korean Namyangissa sijaitseva tutkimus- ja kehityskeskus on Hyundai Motorin maailmanlaajuisen tutkimus- ja kehityskeskusverkoston sydän ja Hyundai N:n syntymäkoti. Yli 330 hehtaarin kokoinen alue sisältää useita teknologiakeskuksia ja erilaisia testiteitä.

N-brändin kehitystyö tapahtuu Namyangissa maailmanluokan asiantuntijoiden ajatustyön tuloksena.

N men
N fiilistä

IONIQ 5 N

Markkinoiden hauskin ja rajuin sähköauto: IONIQ 5 N

Hyundain kautta aikojen rajuimman sarjatuotanteisen N-sarjan auton ensimmäiset asiakastoimitukset alkavat Suomessa toukokuussa 2024. IONIQ 5 N tarjoaa äärimmilleen viedyn ajokokemuksen: paikoiltaan satasen vauhtiin 3,4 sekunnissa, huipputehoa 650 hv ja vääntöä 770 Nm. Auto on poikkeuksellisen pitkälle käyttäjänsä tuunattavissa erilaisin ajotilavalinnoin. Oman lisänsä ajokokemukseen tuo N Active Sound + -äänijärjestelmä, joka tuottaa auton ulkopuolelle sijoitetuista kaiuttimista urheiluauton ääntä 72 dB:n voimakkuudella.

Tutustu tarkemmin IONIQ 5 N:n ainutlaatuisiin ominaisuuksiin.

IONIQ 5 N

i20 N

Hyundai i20 N -mallin tuotanto on päättynyt

i20 N on i20-vakioversioon perustuva, i20 WRC -ralliauton innoittamana ratakäyttöön ja jokapäiväiseen arkiajoon suunniteltu käyttöauto. Useat auton suorituskykyä tehostavat tekniikat, kuten moottorin kierrosluvun vaihtotapahtuman yhteydessä säätävä Rev Matching -järjestelmä eli automaattinen välikaasu ja nopeimman mahdollisen liikkeellelähdön takaava Launch Control -järjestelmä, ovat suunniteltu parantamaan i20 N:n suorituskykyä. Lisäksi matala maavara ja korin aerodynaaminen muotoilu suorastaan imevät auton kaarteissa tien pintaan kiinni.

Hyundai i20 N on varustettu mekaanisella tasauspyörästön lukolla (mLSD), joka mutkissa jakaa tehoa enemmän ulkorenkaalle kuin sisärenkaalle ja parantaa siten auton kiihtyvyyttä, kaarreajo-ominaisuuksia sekä etenemiskykyä haastavammissa olosuhteissa N-brändiä kunnioittaen.

5 mielenkiintoista ominaisuutta i20 N -mallissa

  1. Viisi ajotilaa
  2. Mekaaninen tasauspyörästön lukko (m‑LSD)
  3. Automaattinen välikaasu
  4. Säädettävä pakoputkisto
  5. Valmis radalle

N- ja Rev Matching -painikkeet

Vaaleansinisiin N1 ja N2 -painikkeisiin voi tallentaa mieluisat asetukset ja ajo-ohjelmat. Punainen Rev matching tukee nopeaa ja sulavaa vaihtamista optimoimalla moottorin kierrosluvun.

Hyundai N -erikoisistuimet

Myös istuimet ovat radalle valmiit!

Suorituskykyä vaativaan ajoon

i20 N:n sydämenä sykkii nelisylinterinen 1,6-litrainen T-GDi-turbomoottori, jonka huipputeho on 204 hv ja maksimivääntö 275 Nm. i20 N kiihtyy 0–100 km/h 6,7 sekunnissa. Moottorin jatkeena on 6-vaihteinen käsivaihteisto. Lisäksi i20 N on varustettu Hyundain N Grin Control -ohjausjärjestelmällä.

Tutustu i20 N -malliin

i30 N

Hyundai i30 N -mallin valmistus on päättynyt

i30 N:n suorituskyky ja ajo-omaisuudet on kehitetty siten, että auto on kaikenlaiseen arkiajoon soveltuva jokapäiväinen urheiluauto. i30 N perustuu edeltäjänsä menestyselementteihin. Sen lisäksi, että i30 N tarjoaa tyyliä ja parannettuja ajo-ominaisuuksia, auto on varustettu kevyillä, taotuilla 19 tuuman vanteilla. Keveys tehostaa auton hallittavuutta ja käsiteltävyyttä.

5 mielenkiintoista ominaisuutta i30 N -mallissa

  1. N DCT märkätyyppinen 8-vaihteinen N DCT -kaksoiskytkinautomaattivaihteisto
  2. 2.0 T-GDi -moottori, 280 hv huipputeho, 392 Nm maksimivääntö ja kiihtyvyys 5,4 s 0–100 km/h (Launch Control)
  3. N Corner Carving -tasauspyörästö ja eLSD
  4. N Grin Shift – suorituskyvyn hetkellinen lisäys
  5. Valmis radalle

i30 N automaattivaihteistolla

i30 N on varustettu märkätyyppisellä 8-vaihteisella kaksoiskytkinautomaattivaihteistolla (N DCT) sekä edistyneillä kuljettajaa avustavilla tekniikoilla ja turvaominaisuuksilla. N DCT -vaihteiden vaihtosiivekkeet on sijoitettu ergonomisesti ohjauspyörän yhteyteen. Tätä pitää testata koeajossa!

i30 N on saatavana myös Fastback-korimallina. Ja mikä parasta ‒ sekä i30 N ja i30 Fastback N ovat saman hintaisia! Valinta on sinun.

Tutustu i30 N -malliin

KONA N

Hyundai KONA N -mallin valmistus on päättynyt

Kona N oli ensimmäinen SUV-autosta rakennettu Hyundai N -malli. Autotoimittajien ja autoilijoiden ylistämä Kona N tarjosi voittavan yhdistelmän monipuolisuutta, kiihkeää kiihtyvyyttä, ketteryyttä ja kilparadoille rakennettuja ajo-ominaisuuksia.

Hyundai tehokas N-mallisto tulee laajenemaan vuoden 2023 aikana, kun merkin ensimmäinen täyssähköinen sporttimalli, IONIQ 5 N, ensiesitellään kesällä.

Muun muassa näistä ominaisuuksista KONA N tunnettiin

  1. N DCT märkätyyppinen 8-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto, N Power Shift (NPS), N Grin Shift (NGS)  ja  N Track Sense Shift (NTS)
  2. Viisi ajotilaa: Eco, Normal, Sport, N ja N Custom
  3. Huipputeho 280 hv, maksimivääntö 392 Nm ja kiihtyvyys 5,5 s 0-100 km/h (Launch Control)
  4. N Corner Carving -tasauspyörästö ja eLSD
  5. Luistoneston tila valittavissa syvästä lumesta mutaan
N jarrulevyt
Pyydä tarjous