Täysin uusi KONA Hybrid on kokoluokkansa mittapuu uusimpien liitettävyys-, mukavuus- ja turvallisuusominaisuuksiensa ansiosta. Istuudu autoon ja nauti vertaansa vailla olevasta ajokokemuksesta.
Elegantisti muotoiltu kaareva mittaristo- ja tietoviihdejärjestelmän näyttöpaneeli koostuu kahdesta 12,3 tuuman näytöstä.
KONAan on saatavilla laadukas Bose Premium -äänentoistojärjestelmä kahdeksalla kaiuttimella ja subwooferilla.
Voit avata KONAn ovet ja käynnistää auton yhteensopivalla älypuhelimella tai -kellolla. Ominaisuus hyödyntää turvallista NFC-teknologiaa.
KONA vie auton liitettävyysominaisuudet täysin uudelle tasolle. Auto on Hyundai-konsernin ensimmäinen malli, joka saa uuden sukupolven Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) -tietoviihdejärjestelmän. Se pitää sisällään mm. uusimman Bluelink-telematiikkajärjestelmän sekä täyden Over-the-Air (OTA) päivitysmahdollisuuden ohjelmistojen osalta. Auton käyttöä helpottaa Hyundai Digital Key -ominaisuus, joka tekee yhteensopivasta älykellosta ja -puhelimesta auton avaimen.
Hyundain kiitelty Bluelink-telematiikka älypuhelinsovelluksella tuo autoiluun uuden ulottuvuuden. Pystyt hallitsemaan auton tärkeitä ominaisuuksia mistä tahansa matkapuhelimestasi käsin.
Etänä verkon kautta tapahtuvat OTA-päivitykset (Over-the-Air) pitävät autosi ohjelmistot aina ajan tasalla.
Voit peilata älypuhelimesi sovelluksia suurelle tietoviihdejärjestelmän näytölle Apple CarPlayn ja Android Auton avulla.
KONA on varusteltu uusimman sukupolven Hyundai Smart Sense -turvallisuusjärjestelmillä. Kuljettajaa avustavat ominaisuudet, kuten Highway Driving Assist (HDA), tuovat ajamiseen vaivattomuutta sekä turvallisuutta.
Highway Driving Assist avustaa moottoriteillä pitämällä KONA Hybridin kaistaviivojen keskellä sekä säilyttämällä turvallisen etäisyyden edellä ajavaan. Ominaisuus hyödyntää auton omien sensoreiden lisäksi esimerkiksi karttadataa, ja sopeuttaa nopeutta moottoritieramppeihin.
Ahdas pysäköintipaikka? Ei hätää, sillä auton 360-asteinen kamerajärjestelmä tekee pysäköinnistä vaivatonta.
KONA Hybrid varoittaa katvealueessa olevista ajoneuvoista. Suuntavilkun kytkemisen yhteydessä auto varoittaa äänimerkillä ja näyttää lisäksi kamerakuvaa katvealueesta auton mittaristossa.
Teknisen edistyksellisyyden ohella täysin uusi KONA Hybrid on suuri myös kooltaan ja matkustusmukavuudeltaan. Merkittävästi kokoa kasvanut matkustamo tarjoaa kokoluokassaan ylivoimaisen mukavat ja käytännölliset tilat.
Nojaa taaksepäin ja rentoudu. Lisävarusteiset etumatkustajien mukavuusistuimet kääntyvät napinpainalluksella lepoasentoon.
Suuren 466 litran tavaratilan luukku aukeaa automaattisesti, kun seisot luukun takana avain taskussa 3 sekunnin ajan. Voit myös itse määritellä, kuinka korkealle haluat luukun aukeavan.
Anna matkustamon loistaa myös pimeän aikaan ajettaessa. Tunnelmavalaistus valaisee kojelaudan lisäksi myös etuovien taskut. Valittavissa on 64 värivaihtoehtoa.
Voit valita matkustamon tunnelmavalaistuksen värin 64 eri värivaihtoehdosta.
Täysin uusi KONA Hybrid on suunniteltu viemään sinut litralla polttoainetta pidemmälle. Täyshybridiä ei tarvitse ladata ulkoisesta virtalähteestä, sillä auto kerää pienikokoiseen korkeajänniteakkuun energiaa jarrutuksissa sekä polttomoottorilla generoimalla. Auton sähkömoottori avustaa polttomoottoria ja liikuttaa autoa itsenäisesti lyhyitä matkoja.
1,6-litraisen bensiinimoottori rinnalla on sähkömoottori. Yhdessä voimaa tuotetaan 104 kW eli 141 hevosvoimaa.
43 hevosvoiman sähkömoottori tarjoaa hyvän väännön heti liikkeelle lähdettäessä. Yhdessä sähkö- ja polttomoottorit tarjoavat 265 Nm:n huippuväännön.
Sähkömoottorin ansiosta liikkeellelähdöt sujuvat rivakasti. KONA Hybrid kiihtyy 0-100 km/h 10,9 sekunnissa.
Ajotilanteesta ja -olosuhteista riippuen KONA Hybrid vaihtaa huomaamattomasti voimantuottoa sähkö- ja polttomoottorin välillä. Regeneratiivinen energiantalteenotto kerää akkuun virtaa ajon aikana, ja sähkömoottori hyödyntää sitä parhaan mahdollisen energiatehokkuuden saavuttamiseksi.
Liikkeelle lähdetään olosuhteista riippuen yleensä aina pelkän sähkömoottorin voimin.
Kovissa kiihdytyksissä ja ylämäissä sähkö- ja polttomoottorit toimivat yhdessä maksimaalisen voiman tuottamiseksi. Sähkömoottori vähentää polttoaineen kulutushuippuja.
Tasaisessa ajossa voima pyörille tuotetaan joko sähkö- tai polttomoottorilla vuorotellen niin, että ajo on mahdollisimman taloudellista.
Energian talteenotto lataa akkua, kun jalka nostetaan kaasupolkimelta. Energia kerätään talteen akkuun, josta se käytetään uudelleen seuraavan kerran kiihdytettäessä.
Jarrutettaessa sähkömoottori toimii generaattorin tavoin tuottaen virtaa akustoon.