Hyundai on maailman 39. arvostetuin brändi
Hyundai on maailman 39. suurin brändi, kertovat tuoreet Interbrandin tulokset. Interbrand on globaalisti toimiva brändien asiantuntija. Kymmenessä vuodessa Hyundain sijoitus maailman suurimpien brändien listalla on noussut 36 sijaa ja brändiarvo kasvanut yli seitsemän miljardia US-dollaria.
- Hyundai nousi sijalle 39 Interbrandin vuotuisella brändiarvolistalla. Autobrändien joukossa Hyundai on sijalla 7.
- Hyundain brändiarvo on 11,3 miljardia US-dollaria, ja nousua oli 8,5 prosenttia edellisvuoteen verrattuna
Intensiivistä muutosten aikaa on ruokkinut kekseliäs ja emotionaalinen brändin markkinointi ja Hyundai on lisännyt merkittävästi tunnettuuttaan kuluttajien piirissä mm. kulttuurin, urheilun alueilla ja uusien, korkealaatuisten tuotteiden avulla.
Mike Rocha, Interbrandin maailmanlaajuisten brändien arvioinneista vastaava johtaja, arvostaa saavutusta ja totetaa: “Huolimatta hyper-kilpaillusta ympäristöstä Hyundai on onnistunut nostamaan maailmanlaajuista näkyvyyttään merkittävästi mallistoaan uudistamalla. Hyundain jatkuva sitoutuminen tuottamaan erinomaisia asiakaskokemuksia auttaa erottumaan globaalilla automarkkinoilla todellisena vaihtoehtona.”
Autobrändien top 10 vuonna 2015
Brändi | Brändiarvo (mrd US-dollaria) |
Toyota | 49,0 |
BMW | 37,2 |
Mercedes-Benz | 36,7 |
Honda | 22,9 |
VW | 12,5 |
Ford | 11,5 |
Hyundai | 11,3 |
Audi | 10,3 |
Nissan | 9,0 |
Porsche | 8,0 |
Lisätietoja: bestglobalbrands.com
5.10.2015