Hyundai-konsernille kärkipaikat automallien innovatiivisuutta mittaavassa J.D. Power 2022 -teknologiaindeksissä
Yhdysvaltalainen Tech Experience Index (TXI) -tutkimus perustuu 84 165 autonomistajan vastauksiin. Tutkimus tehtiin 90 päivää uuden, mallivuoden 2022, auton omistamisen jälkeen. Tutkimuksessa selvitettiin 35 erilaista teknologiaa, jotka jaettiin neljään kategoriaan: mukavuus, kehittyvä automaatio, energia ja kestävä kehitys sekä tietoviihde ja liitettävyys. Tutkimus mittaa, kuinka tehokkaasti kukin automerkki tuo teknologiaa markkinoille, 1 000 pisteen asteikolla mitattuna.
Kokonaistilastossa Genesis sijoittui ensimmäiselle sijalle ja premium-merkkien ykköseksi jo toisena peräkkäisenä vuonna. Genesis varmisti innovaatioindeksin 643 pisteellään selvän voiton ja oli yli 50 pistettä toiseksi sijoittuneen brändin yläpuolella.
Hyundai sijoittui massamerkeistä korkeimmalle sijalle kolmatta vuotta peräkkäin. Merkin menestystä tutkimuksessa siivittivät mm. edistyneiden teknologioiden leviäminen koko valmistajan mallistoon että kuluttajien oma arvio toteutuksen laadusta. Kia sijoittui massamerkkien indeksissä toiseksi.
Kehittyneiden teknologiaratkaisujen tarjoaminen asiakkaidemme tarpeisiin on tuotekehitys- ja jälleenmyyjäkoulutusstrategioidemme ydin. Tärkeintä on tehdä näistä innovatiivisista ominaisuuksista käyttäjäystävällisiä, tarjota niitä laajalle asiakaskunnan saataville sekä kouluttaa jälleenmyyjäverkostomme näihin teknologisiin innovaatioihin, kertoo Hyundai Motor North American tuotesuunnittelujohtaja Ricky Lao.