Close

Automerkkien nopein kasvuvauhti – Hyundain brändiarvo kohosi 14 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna

Hyundai Motor Company on saavuttanut Interbrandin toteuttamassa vuosittaisessa tutkimuksessa 35. sijan globaalien brändien joukossa. Hyundain brändiarvo kasvoi 14 prosenttia viime vuoteen verrattuna, mikä teki merkistä massatuotettujen automerkkien vahvimman nousijan, pois lukien luksus- ja premiumbrändit.

Hyundai-brändin arvo on Interbrandin mukaan vuonna 2022 yhteensä 17,48 miljardia euroa. Hyundai on pysynyt maailman 40 arvokkaimman brändin joukossa jo kahdeksan vuotta peräkkäin.

Interbrand nosti tutkimuksessaan positiivisesti esille Hyundain strategiset panostukset sähköautoihin, tulevaisuuden liikkumisen visiot sekä proaktiivisen ESG- eli vastuullisuusjohtamisen. Ne kaikki alleviivaavat merkin kilpailukykyä ja liiketoiminnan soveltuvuutta nopeasti muuttuvalla alalla, verrattuna muihin autoteollisuuden toimijoihin.

Edistyksellistä teknologiaa ja näyttävää muotoilua

Hyundain kasvava IONIQ-tuoteperhe on tullut tunnetuksi innovatiivisista teknisistä ratkaisuista sekä yllätyksellisestä ja näyttävästä muotoilusta. Vuonna 2021 esitelty IONIQ 5 näytti sähköautoilun tulevaisuuden suunnan voittaen lukemattoman määrän palkintoja ja tunnustuksia, mukaan lukien arvostetun World Car of the Year 2022 -palkinnon.

Kuluvan vuoden aikana Hyundai esitteli näyttävän IONIQ 6 -sähköauton, joka on eurooppalaisen lehdistön ensimmäisten kokemusten perusteella hurmannut kuluttajat ja automedioiden edustajat yksilöllisellä tyylillään, pitkällä toimintamatkallaan sekä innovatiivisilla sisätiloillaan.

Panostuksia vastuullisuuteen

Ekologisen ja tulevaisuuskeskeisen teknologian toteuttamisen ohella Hyundai panostaa brändinsä uskottavuuteen proaktiivisin ESG-toimenpitein. Vastuullisuus ja toimintaohjeiden vahvistaminen on ulotettu koko toimitusketjuun.

ESG-toimenpiteiden toteuttamisen myötä Hyundai nousi Dow Jones Sustainability Index (DJSI) -indeksiin ensimmäistä kertaa viime vuonna.

”Autoteollisuuden käydessä läpi perustavanlaatuisia muutoksia Hyundai jatkaa ponnistelujaan muuntautuakseen älykkäiden liikkumisratkaisujen johtajaksi. Ei vain osoittaakseen teknologista kyvykkyyttä, vaan täyttääkseen velvollisuutensa paremman huomisen puolesta, Hyundai Motor Companyn pääjohtaja Jaehoon Chang sanoo.