KONA Electric asettaa täyssähköiseen kokoluokkaansa täysin uudet standardit alan uusimmilla ja innovatiivisimmilla ominaisuuksilla. Hinta-laatusuhteeltaan auto edustaa luokkansa ehdotonta kärkeä uusimpien liitettävyys-, turvallisuus- ja mukavuusominaisuuksiensa ansiosta.
Täysin uuden KONA Electricin huoltoväli on kaksi (2) vuotta / 30 000 kilometriä, riippuen siitä, kumpi täyttyy ensin.
Hyundain e-Active Sound Design -äänijärjestelmä yhdessä BOSE-kaiuttimien kanssa tuottavat virtuaalisen äänikokemuksen auton matkustamoon. Äänimaailma reagoi nopeuteen, kiihtyvyyteen ja moottorin vääntömomenttiin. Äänijärjestelmän voimakkuutta pystyy säätämään ja sen voi kytkeä halutessaan myös pois päältä.
Aina ajan tasalla
Avaa auto älypuhelimella, päivitä ilman huoltokäyntiä
KONA Electricissä yhdistettävyys- ja liitettävyysominaisuudet on viety aivan uudelle tasolle. KONA on Hyundain ensimmäinen automalli uudella Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) -käyttöjärjestelmällä. Se mahdollistaa auton monien ominaisuuksien OTA-päivittämisen (Over-the-Air) etänä ilman huoltokäyntiä.
Hyundai Digital Key 2 Touch -ominaisuuden myötä auton avaaminen, lukitseminen ja käynnistäminen onnistuu yhteensopivalla älypuhelimella tai -kellolla. Käyttöoikeus on mahdollista jakaa kolmelle käyttäjälle yhtäaikaisesti.
Bluelink® Connected Car -palvelut
Palkitun Bluelink® -puhelinsovelluksen kautta pystyt hallitsemaan esimerkiksi auton latausta, esilämmittämään tai -viilentämään auton sekä avaamaan auton ovet etänä.
Hyödy jatkuvista toimintojen, uusien ominaisuuksien ja ohjelmistojen päivityksistä. KONA Electric päivittyy etänä ilman huoltokäyntejä OTA-päivitysten ansiosta.
Suuri 12,3-tuumainen tietoviihdejärjestelmän näyttö pääsee oikeuksiinsa esimerkiksi peilatessa älypuhelimen ominaisuuksia autoon Apple CarPlayn tai Android Auton kautta.
Turvallisuus
Uusimmat turvallisuusteknologiat käytettävissäsi
Mielenrauhasi varmistamiseksi KONA Electric on varustettu alan uusimmilla turvallisuusjärjestelmillä. Hyundai Smart Sense -turvallisuusominaisuudet pitävät sisällään esimerkiksi Highway Driving Assist 2.0 -järjestelmän, jossa yhdistyvät älykäs navigaatiopohjainen vakionopeudensäädin ja kaistallapitoavustin.
Täysin uusi KONA Electric kykenee 2-tason autonomiseen ajamiseen HDA 2.0 -järjestelmän ansiosta.
Forward Collision-avoidance Assist 2.0 (FCA 2.0).
FCA 2.0 -järjestelmä tarkkailee auton ympäristöä ja tunnistaa törmäysriskejä erilaisissa tilanteissa. Auto jarruttaa tarvittaessa ja voi suorittaa myös avustavia ohjausliikkeitä törmäyksen välttämiseksi esimerkiksi kaistanvaihdon yhteydessä.
Blind-spot View Monitor (BVM).
BVM-järjestelmä aktivoituu suuntavilkun kytkemisen yhteydessä. Kuljettajalle näytetään sivupeileihin sijoitettujen kameroiden välittämää kuvaa katvealueesta.
Remote Smart Parking Assist
Ohjaa auto ulos ahtaasta parkkiruudusta etänä auton ulkopuolelta avaimen napeista ohjaten.
Peruutettaessa ulos parkkiruudusta PCA-R -järjestelmä tarkkailee ultraäänitutkien ja peruutuskameran avulla lähestyviä muita tielläkulkijoita ja varoittaa kuljettajaa äänimerkillä ja ohjauspyörän tärinällä. Tarvittaessa auto tekee hätäjarrutuksen törmäyksen välttämiseksi.
In Cabin Camera (ICC)
Ohjauspyörän pylvääseen sijoitetut infrapunakamerat tarkkailevat kuljettajan katsetta ja varoittavat, mikäli huomaavat kuljettajan keskittymisen herpaantuvan.
Forward Collision-Avoidance Assist with Junction Turning (FCA-JT)
KONAn hätäjarrutusjärjestelmä tunnistaa muita ajoneuvoja, jalankulkijoita ja polkupyöräilijöitä, ja jarruttaa tarvittaessa törmäyksen välttämiseksi. Hätäjarrutus toimii myös risteysalueella, mikäli auto havaitsee ajolinjan osuvan vastaantulevan auton kanssa yhteen.
Blind-Spot Collision Warning (BCW)
Takapuskuriin sijoitetut tutkat havainnoivat auton katvealuetta. Kun suuntavilkku kytketään päälle ja auto havaitsee katveessa toisen ajoneuvon, auto varoittaa kuljettajaa ja jarruttaa, mikäli kuljettaja yrittää kääntää ajoneuvonsa toisen auton kylkeen.
Lane Keeping Assist (LKA)
Kaistallapitoavustin tarkkailee tuulilasiin sijoitetulla kameralla kaistaviivoja ja varoittaa, mikäli auto ajautuu lähelle tien reunaa. Tarvittaessa auto tekee avustavia ohjausliikkeitä pitääkseen ajoneuvon tiellä.
Mukavuus
Sähköisen liikkumisen vapautta
Täysin uusi KONA Electric pitää sisällään lukuisia mukavuusominaisuuksia, joita vain harvassa autossa on tarjolla. Esimerkiksi virran ulosotto V2L mahdollistaa sähkölaitteiden lataamisen minne tahansa matkasi viekään.
Vehicle-to-Load (V2L) -virran ulosotto
Autosta pystyy ottamaan virtaa ulospäin jopa 3,6 kW:n teholla. Se vastaa kotona 16 ampeerin sulaketta. V2L toimii auton ulkopuolella latauspistokkeeseen liitettävän adapterin avulla, ja sisällä takajalkatilaan sijoitetun tavanomaisen 230V:n suko-pistokkeen kautta.
Älykäs sähköinen tavaratilan luukku
Sähköisen takaluukun avauskorkeuden voi itse määritellä. Halutessaan luukun saa aukeamaan myös automaattisesti, kun auton takaosan lähellä seisoo kolmen sekunnin ajan avain taskussaan.
Suorituskyky & lataaminen
Valitse teho ja toimintamatka kahdesta vaihtoehdosta
Hyundai KONA Electric on tullut tunnetuksi jo ensimmäisen mallisukupolven myötä erinomaisesta suorituskyvystä sekä luokkansa parhaimmistoon kuuluvasta toimintamatkasta. Uuden mallisukupolven myötä akkukoot kasvavat ja toimintamatkat pitenevät.
Normaalin toimintamatkan mallissa on nyt 48,4 kWh:n akku ja toimintamatka 377 km (WLTP). Pidemmän toimintamatkan mallissa on 65,4 kWh:n akku ja toimintamatka 514 km (WLTP).
Huippuluokan toimintamatka
Täysin uuden KONA Electricin pitkän toimintamatkan mallissa (65,4 kWh) on luokkansa parhaimmistoon kuuluva 514 kilometrin toimintamatka.
Nopea pikalataus
Pikalataus onnistuu enimmillään 101 kW:n teholla, jolloin toimintamatkaa karttuu nopeimmillaan 165 kilometriä viidessätoista minuutissa (65,4 kWh akku ja 17″ renkaat).
Urheilullinen kiihtyvyys
KONA Electricin sähköinen suorituskyky tekee kiihdytyksistä ja ohituksista vaivattomia. Pidemmän toimintamatkan malli kiihtyy nollasta sadan kilometrin tuntinopeuteen 7,8 sekunnissa (17 tuuman renkaat).
Pitkän toimintamatkan etuvetoinen malli (65,4 kWh) 17 tuuman pyörillä lataa nopeimmillaan varttitunnissa 162 kilometriä lisää toimintamatkaa. Suurin latausteho CCS-pikalatauksessa on 101 kW, ja akku latautuu 10 – 80 prosentin varaustasoon optimaalisissa olosuhteissa 41 minuutissa.
Normaalin toimintamatkan malli
Normaalin toimintamatkan mallin (48,4 kWh:n akku) suurin CCS-pikalatausteho on 74 kW. Toimintamatkaa pystyy lataamaan nopeimmillaan varttitunnissa 114 kilometriä lisää. 10 – 80 prosentin varaustason lataaminen vie optimaalisissa olosuhteissa 41 minuuttia.
Pitkän toimintamatkan malli
Kolmevaiheisella 11 kW:n asiointilaturilla ladattaessa pitkän toimintamatkan KONA Electricin lataus kestää noin 6 tuntia 25 minuuttia (auton sisäinen laturi 10,5 kW).
Normaalin toimintamatkan malli
Kolmevaiheisella 11 kW:n asiointilaturilla ladattaessa normaalin toimintamatkan KONA Electricin lataus kestää noin 4 tuntia 55 minuuttia (auton sisäinen laturi 10,5 kW).
Sähköistä vaivattomuutta
Kuten Hyundai-malliston IONIQ 5 ja IONIQ 6 -täyssähköautot, myös täysin uusi KONA Electric on suunniteltu täyttämään vaativimmatkin toiveet. Huippuluokan tekniset ominaisuudet tekevät täyssähköautoilusta vaivatonta ja mukavaa.
i-Pedal
Säädä regeneratiivisen jarrutuksen voimakkuutta helposti ohjauspyörän siivekkeistä. Valittavissa on täysin vapaasti rullaava asetus, täysin pysähdyksiin asti hidastava asetus (ns. yhden polkimen ajo) sekä näiden välillä kolme eri voimakkuutta.
Akuston esilämmitys
KONA Electric lämmittää akustoa automaattisesti kylmissä olosuhteissa, mikäli navigaattorin määränpääksi on asetettu pika- tai suurteholatauspiste. Akuston esilämmitys on mahdollista kytkeä myös manuaalisesti päälle tietoviihdejärjestelmän kautta sekä etänä Bluelink-puhelinsovelluksen kautta.
Regenerative breaking system 2.0
Maksimoi sähköinen toimintamatka uuden Regenerative Braking System 2.0 -järjestelmän avulla.
Tutustu sähköautoiluun
Lue lisää sähköauton hankkimisesta, ylläpidosta, huollattamisesta ja auton lataamisesta.