Genesis on Hyundain uusi luksusmerkki
Genesis-mallit tulevat kilpailemaan eleganttien luksusautomerkkien joukossa. Genesiksen vahvuuksia ovat loistava ajodynamiikka sekä muotoilu yhdessä uusien innovaatioiden kanssa. Uusi mallisto erottuu kilpailijoistaan keskittymällä yksilöllisiin asiakaskokemuksiin.
Genesis-luksusbrändin eriyttämiseksi Hyundaista, Genesikselle luodaan erillinen muotoiluidentiteetti, tunnus sekä ekslusiivinen asiakaspalvelu. Genesis-malleja koristaa uusi siivenmuotoinen embleemi, tunnus. Se on saanut nykyisen Genesis-tunnuksen pohjalta entistä ylellisemmän ilmeen.
Kehittääkseen uudelle Genesis-mallistolle erottuvaa muotoilua, Hyundai on luonut Prestige Design -osaston. Uuden muotoiluosaston johtoon tulee Luc Donckerwolke, joka on aikaisemmin vastannut mm Bentleyn ja Lamborghinin muotoilusta. Hän toimii myös Hyundain Design-keskuksen johtajana. Uuden muotoiluosaston työtä valvoo Peter Schreyer osana tehtäväänsä koko yhtiöryhmän vastuullisena suunnittelujohtajana ja pääsuunnittelijana.
Aluksi Genesis tulee myyntiin Korean, Kiinan, Pohjois-Amerikan ja Keski-Idän markkinoille. Kun mallisto on kasvanut täyteen vahvuuteensa, Genesis tulee myyntiin myös Euroopassa ja muualla Aasiassa.
Merkin lippulaiva ja elegantti sedan G90 (EQ900) esitellään Etelä-Koreassa joulukuussa, ja se tulee korvaamaan Hyundain nykyisessä mallistossa olevan Equus-mallin. Genesis G90 käyttää samaa 5,0-litraista V8-moottoria kuin edeltäjänsäkin. Neliveto tulee tarjolle tämän kokoiseen autoon ensimmäistä kertaa.
Seuraava Genesis malli on nykyisen Hyundai Genesiksen korvaava G80. Noin vuoden kuluttua mallistoon tulee mukaan hieman pienempi G70 ja vuoteen 2020 mennessä merkin mallistossa on jo kuusi erilaista mallia, joihin kuuluvat myös crossover sekä täysikokoinen SUV.