Hyundai Motor yhteistyöhön Valioliigassa pelaavan Chelsea Football Clubin kanssa
Sopimus on Hyundain ensimmäinen yksittäisen Valioliigaseuran kanssa ja sillä vahvistetaan Hyundain mukanaoloa huippujalkapallon parissa. Yhteistyösopimus kattaa monia erilaisia elementtejä, kuten digitaalisia ratkaisuja fanien sitouttamiseksi ja auttamiseksi sekä logon Chelsean pelipaidassa. Yhteistyön keskiössä ovat erityisesti fanit.
– Olemme olleet 20 vuotta mukana välittämässä jalkapallon dynaamisuutta, intohimoa ja jännitystä jalkapallofaneille. Olemme iloisia, että pääsemme jatkamaan yhteistyötä jalkapallon parissa nyt myös Chelsea Football Clubin kanssa, joka on menestynyt ja kunnianhimoinen seura. Sen arvot osuvat hyvin myös Hyundain arvoihin, kertoo Hyundai Motor Europen markkinointijohtaja Andreas-Christoph Hofmann.
Fanit tulevat olemaan yhteistyömme keskiössä samalla tavalla kuin asiakkaat ovat meidän toimialamme keskiössä. Tämä sopimus yhdessä aiemman sopimuksemme, ranskalaisen seuran Olympique Lyonnaisin, kanssa on aloitus Hyundain eurooppalaisille sponsorointiyhteistöille, johon tulevaisuudessa kuuluu myös muita merkittäviä eurooppalaisia huippuseuroja.
– Globaalit sopimukset antavat meille hienon mahdollisuuden hyödyntää yhteistyötä myös paikallisesti, erityisesti digitaaliset ratkaisut ovat käytettävissämme myös meillä täällä Suomessa. Tarjoamme näitä etuja ainakin nykyisille Hyundai-asiakkaillemme, iloitsee Hyundai Motor Finlandin markkinointipäällikkö Merja Lehtinen.
Chelsea-yhteistyö on hieno esimerkki monimuotoisesta ja nykyaikaisesta kumppanuudesta urheiluseuran kanssa – keskiössä ei ole enää pelkästään logonäkyvyys ja pelaajat, vaan mukaan on tuotu entistä enemmän myös faneja ja erilaisia ratkaisuja fanien sitouttamiseksi.
Hyundai on ollut mukana huippujalkapallossa jo 20 vuotta muun muassa FIFA:n pääyhteistyökumppanina. Hyundai on vahvasti mukana urheilunsponsoroinnissa myös MM-rallissa. Hyundain nuorten kuljettajien kehitysohjelmassa on mukana myös suomalainen Jari Huttunen.