Hyundai-uutuuksia Neste Oil Rallissa Jyväskylässä
Täysin uusi Hyundai Tucson
Ennakkoesittelyyn tuleva täysin uusi Tucson on rakennettu kokonaan uudelle alustalle, mikä mahdollistaa runsaat sisätilat. Nerokkaan suunnittelun ansiosta autossa on erinomainen sisä- ja ulkomittojen suhde. Sisätilat on optimoitu niin, että matkustamo on mukava ja ilmava. Tavaratilaa on ruhtinaalliset 513 litraa takaistuimet normaaliasennossa.
Täysin uusi Tucson on yksi monipuolisimmin turvallisuusvarustelluista autoista segmentissään – se sisältää lukuisia aktiivisia elektronisia ajamisen apujärjestelmiä, kuten automaattisen hätäjarrutusjärjestelmän, kaistavahdin, risteävän liikenteen varoitusjärjestelmän, kuolleen kulman varoitusjärjestelmän, nopeusrajoituksen tunnistustoiminnon sekä törmäyksessä aktivoituvan ja mukautuvan konepellin.
Täysin uusi Hyundai Tucson tulee myyntiin syyskuussa yhdellä luokkansa laajimmista moottorivalikoimista. Uusi turboahdettu 1,6-litrainen (177 hv) T-GDI -moottori kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla tai seitsemänvaihteisella kaksoiskytkinvaihteistolla. Toisena bensiinivaihtoehtona on 1,6-litrainen GDI (135 hv). Diesel-vaihtoehtoja on kolme: 1,7-litrainen (115 hv), 2,0-litrainen (136 hv) ja 2,0-litrainen (186 hv).
Uusi i30 Turbo
Toinen Jyväskylässä esiteltävistä Hyundai-uutuuksista on päivittyneen i30-malliston huipulle sijoittuva sporttinen erikoismalli i30 Turbo. Turbo on saatavana Suomessa 5-ovisen korimallin yhteydessä. Hyundain testikeskuksissa Nürburgringillä sekä NamYangissa suunnitellun uuden i30 Turbon kehitystyön tavoitteena oli urheilullisuus, käyttömukavuus sekä ajamisen ilo.
Uusi i30 Turbo on varustettu urheilullisella alustalla, nopealla ohjauksella ja tehokkailla sekä suuremmilla jarruilla. Urheilullista ajettavuutta on ajateltu myös yksilöllisillä grafiitin värisillä, 18-tuumaisilla kevytmetallivanteilla sekä 215/40R18 -renkailla. Edessä 300 mm jäähdytetyt levyjarrut ja takana 284 mm levyjarrut. Uuden Hyundai i30 Turbon voimanlähteenä on turboahdettu versio 1,6-litraisesta GDi-moottorista. Moottori tuottaa tehoa 137 kW (186 hv) /5500 rpm, ja 265 Nm:n väännön jo 1500 kierroksesta aina 4500 r/min saakka.
Tänään se alkaa – Hyundai Motorsport valmiina Suomen MM-ralliin
Suomen MM-ralli päräytetään käyntiin tänä iltana, kun kuljettajat ottavat toisistaan mittaa Jyväskylän keskustassa ajettavalla Harjun erikoiskokeella.
Jyväskylän nopeille ja useita hyppyjä sisältäville huimille erikoiskokeille Hyundai Motorsport lähtee tänä vuonna kolmen kuljettajan voimin. Soranäytelmän päätähtinä toimivat Thierry Neuville (#7) ja Dani Sordo (#8) Hyundai Shell World Rally Teamin väreissä ja kolmantena autona Hayden Paddon (#20) Hyundai Mobis Rally Teamin väreissä.
Hyundai Motorsport valmistautui Jyväskylän MM-ralliin jo alkukesästä saakka, kun tiimi kävi testaamassa Jämsän seudulla. Tuolloin rallipoluilla nähtiin ensi vuonna Monte Carlossa aloittava täysin uusi i20 WRC.