Hyundaille viisi Red Dot Design Award -muotoilupalkintoa
- Hyundai sai Red Dot Best of the Best -palkinnon Goyangin Motorstudionsa näyttelysuunnittelusta ja ääni-identiteetistään
- Hyundai Motorstudion sisustussuunnittelu ja rakennuksen Kinetic Sculpture –veistos saavuttavat myös kategoriavoitot, samoin Hyundai Sans -kirjasintyyppi
- Hyundaille neljäs peräkkäinen menestysvuosi Red Dot Design Awards -palkintojen suhteen
Hyundai Motorstudio palkittiin “Best of the Best” Red Dot Design Award -palkinnolla Communication Design -luokassa. Interaktiivinen näyttely Goyangissa, Etelä-Koreassa, antaa vierailijoille mahdollisuuden tutustua Hyundai-brändiin viittä aistia käyttäen. Näyttely esittelee ajoneuvojen tuotantoprosessia, teräsosien leikkaamisesta ja muovaamisesta, tehdasrobottien toimintaa ja miten tärkeät autotekniikat toimivat.
Hyundai Motorstudio -näyttely sai ”Voittaja”-palkinnon myös Kinetic Sculpture –veistoksesta näyttelyrakennuksen ylimmässä kerroksessa. Veistos, joka on rakennettu 1 411 alumiinista tangosta yli 20 neliömetrin alueelle – reagoi vieraiden vuorovaikutukseen ja tekee samalla virtaavia liikkeitä, jotka heijastavat Hyundain ”Creating Design from Movement” mantraa (luodaan muotoilua liikkeestä).
Luokkavoittaja-palkinnon sai myös Hyundai Motorstudio Goyangin sisustussuunnitelma. Motorstudion kolme ruokailualuetta on taitavasti suunniteltu siten, että kävijät voivat katsella kokkeja työssään. Konsepti sai aiemmin vuoden 2017 Iconic Awards -tunnustuksen, kun Motorstudio nimettin ”Best of the Best” – Parhaista Parhaaksi – julkisten sisänäyttelytilojen tuoteryhmässä.
Hyundai Motorin uusi ääni-identiteetti sai Best of the Best -palkinnon äänisuunnittelussa. Hyundain äänilogo kuuluu asiakkaiden kohtaispaikoilla, mukaan lukien tervetuloa autoon -ääniin, näyttelytiloissa sekä televisio- ja radioviestinnässä. Hyundai Sound tuo uuden ulottuvuuden Hyundain brändin persoonallisuuteen, joka perustuu avainpiirteisiin ”olennainen”, ”hienostunut” ja ”luotettava”.
Red Dot Design Award oli jo toinen palkinto Hyundain kirjasintyypille, Hyundai Sans. Aikaisemmin tänä vuonna tuli iF Awards –palkinto. Hyundai Sans -fontti otettiin käyttöön viime vuonna 193 maassa Hyundai-brändin viestinnän tukemiseksi. Hyundai Sans -kirjasin on ulkoasultaan lämmin ja luottavainen, siinä on inhimillinen ote ja inspiraatio perinteisiltä korealaiskirjaimilta.
Hyundain kehittyvä muotoilufilosofia on nyt voittanut Red Dot Design Awards -palkintoja neljänä vuonna peräkkäin. Aiemmin tänä vuonna Hyundaille tuli kansainvälistä tunnustusta, kun IONIQin latauslaite ja Hyundai Sans -fontinin typografiasuunnittelu saivat vuoden 2017 iF Design Awards –palkinnot. Hyundain automalleista IONIQ, i20 ja i30 ovat saavuttaneet arvostetun Red Dot –muotoilupalkinnon.