Hyundain brändiarvo jatkaa kasvuaan
* Brändiarvo 12,55 miljardia US dollaria, kasvua 11,1 prosenttia vuodesta 2015
* Hyundai kuudes autobrändien listalla, Audin, VW:n, Nissanin ja Porshen edellä
Hyundai on maailman 35. suurin brändi globaalin brändiasiantuntijan Interbrandin julkaiseman viimeisimmän luokituksen mukaan. Brändi ohitti neljä tunnettua brändiä viime vuoden aikana.
Vaikka vuosi oli autoteollisuuden kannalta haastava, Hyundain globaali brändiarvo kasvoi 11,1 % ja saavutti 12,55 miljardia dollaria, ja merkki varmisti näin paikan maailman suurimpien brändien joukossa. Korealainen yhtiö siirtyi samalla yhden sijan ylöspäin eli kuudenneksi autoteollisuuden kansainvälisten huippubrändien joukossa, edelle Audia, Volkswagenia, Nissania ja Porschea. Hyundai oli myös neljänneksi arvokkain suurten volyymien automerkki.
Hyundai myi maailmanlaajuisesti viisi miljoonaa autoa. Samalla se vahvisti Modern Premium -konseptiaan eriyttämällä Hyundai- ja Genesis-brändi-identeettejä entisestään. Hyundai-brändi tulee saavuttamaan yhä parempia tuloksia sähköisten IONIQ-mallien, suorituskykyisten Hyundai N -autojen ja tulevaisuuden liikkumiseen keskittyvän IONIQ-projektin avulla. Ne kaikki vievät brändiä eteenpäin uudella tavalla autoteollisuuden markkinoilla.
Hyundai Motor Companyn varatoimitusjohtaja Wonhong Cho kertoo: ”Nykyisestä auton omistusmallista saattaa tulla tarpeeton jo muutaman vuoden kuluessa, emmekä siksi voi rajoittaa visiotamme pelkästään ympäristöystävällisiin ajoneuvoihin. Meidän ajateltava uudelleen perinteinen liiketoimintamalli sekä nähtävä itsemme kuljetusyhtiön lisäksi myös liikkuvuuspalvelujen tarjoajana, jotta voimme säilyttää kasvuvauhtimme globaalina brändinä. Käsittelemme IONIQ-projektissa tätä uutta paradigmaa ja kehitämme Hyundain asemaa edelleen yhtenä maailman arvokkaimmista brändeistä.”
Interbrandin brändien arvostuksesta vastaava johtaja Mike Rocha arvostaa merkin saavutusta: ”Hyundai on viimeisen vuoden aikana jälleen määritellyt uudelleen rajansa esittelemällä IONIQ-konseptin, lisäämällä brändi-identiteetin selkeyttä eriyttämällä Genesis-brändin ja tarjoamalla innovatiivisia kokemuksia, kuten Hyundai Digital Motorstudio. Odotamme Hyundain kasvavan edelleen yhtenä tulevaisuuden liikkuvuuden pioneereista.”
Brändi kasvattaa tunnettuuttaan entisestään syyskuussa 2015 lanseeratun suorituskykyisen N-alabrändin avulla. Konseptin tavoitteena on tuoda intuitiivinen, suorituskykyinen, ajonautintoa tarjoava auto laajan asiakaskunnan saataville. Vuonna 2016 julkistetut RM16-, Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo- ja RN30-konseptit ovat saaneet inspiraationsa brändin intohimosta suorituskykyä kohtaan. Konseptit kehittyvät edelleen ensimmäiseksi Hyundai N -malliksi.