Hyundain IONIQ-brändi keskittyy jatkossa täyssähkömalleihin
- Jatkossa Hyundain IONIQ-brändi kattaa vain täyssähköisiä automalleja
- IONIQ-brändin alla esitellään seuraavan neljän vuoden aikana kolme täyssähköautomallia:
IONIQ 5, IONIQ 6 ja IONIQ 7 - Keskikokoinen IONIQ 5 esitellään alkuvuodesta 2021. Auto pohjautuu Hyundai 45 EV -konseptiin
- Uudet IONIQ-mallit rakennetaan E-GMP -alustarakenteelle
- Uutta brändiä juhlistettiin valaisemalla London Eye -maailmanpyörä valtavan kokoiseksi Q-kirjaimeksi
Uusissa IONIQ-sähköautoissa hyödynnetään Hyundain johtavaa sähköautoihin liittyvää tietotaitoa. Seuraavien neljän vuoden aikana esitellään kolme täysin uutta innovatiivista IONIQ-sähköautomallia: IONIQ 5, IONIQ 6 ja IONIQ 7. Uusi IONIQ-brändi vastaa nopeasti kasvavaan asiakaskysyntään, ja tukee Hyundain tavoitetta olla sähköautojen globaali markkinajohtaja.
– IONIQ-brändi muuttaa ajatusmallin sähköautojen käyttäjäkokemuksesta, Hyundai Motor Companyn Executive Vice President and Global Chief Marketing Officer Wonhong Cho sanoo. – Uudenlaisella yhdistettävyyspalveluiden painottamisella tarjoamme sähköistettyjä kokemuksia, jotka ovat olennainen osa ympäristöystävällistä elämäntapaa, hän jatkaa.
Uusissa IONIQ-malleissa yhdistyvät Hyundain nykyisille sähköautoille tyypilliset ominaisuudet, kuten ultranopea lataus ja tilava matkustamo, uusiin innovatiivisiin muotoilu-, teknologia- ja palveluratkaisuihin.
IONIQin uudelleensyntyminen
Nimenä IONIQ tulee sähkötekniikkaan liitettävästä ”ion”-termistä sekä ainutlaatuista tarkoittavasta ”unique”-sanasta. Project IONIQ on ollut Hyundain pitkäaikainen tutkimus- ja tuotekehityshanke, jonka pohjalta valmistaja esitteli vuonna 2016 myös Hyundai IONIQ -automallin. Se oli maailman ensimmäinen ja ainut malli, joka oli tarjolla kolmena erilaisena sähköistettynä voimalinjana: perinteisenä täyshybridinä, ladattavana pistokehybridinä sekä täyssähköautona.
IONIQ edustaa Hyundain sitoutumista kestävään kehitykseen ja innovatiivisuuteen, ja on merkittävänä osana avustamassa yhtiön puhtaan liikkumisen tavoitteiden saavuttamista. Uusi IONIQ-brändi jatkaa uusien ekologisten tuotteiden ja ympäristöystävällisen elämäntavan yhteensovittamista sekä saavutettavuutta.
IONIQ 5 / IONIQ 6 / IONIQ 7
Hyundai aikoo julkistaa sarjan täysin uusia täyssähköautoja uuden IONIQ-brändin alle. Uudet mallit nimetään numeerisin mallimerkinnöin niin, että sedan-malliset autot saavat parilliset numerot ja SUV-mallit parittomat.
Ensimmäisenä automallina Hyundai esittelee IONIQ 5 -mallin alkuvuodesta 2021. IONIQ 5 pohjautuu Frankfurtin autonäyttelyssä 2019 esiteltyyn Hyundai EV 45 -konseptimalliin, joka keräsi paljon kehuja etenkin muotoilustaan.
Vuonna 2022 Hyundai esittelee sedanmallisen IONIQ 6:n, joka perustuu kuluvan vuoden maaliskuussa esiteltyyn Prophecy-konseptimalliin. Suuri katumaasturi IONIQ 7 puolestaan esitellään alkuvuodesta 2024.
Yhteistä kaikille kolmelle uudelle IONIQ-mallille on se, että suunnittelun lähtökohtana on käytetty aikaa kestäviä arvoja. Automallit ovat saaneet inspiraationsa menneistä malleista ja ne toimivat siltana tulevaisuuteen.
E-GMP -alustarakenne
Uudet IONIQ-mallit on suunniteltu Hyundai E-GMP -alustarakenteelle (Electric Global Modular Platform), joka mahdollistaa autoille pitkän toimintamatkan sekä nopean latauksen.
Täysin sähköautoilun ehdoilla suunniteltu alustarakenne mahdollistaa lisäksi autojen sisätilasuunnittelulle täysin uudenlaiset ratkaisut, kuten istuinten laajat säätömahdollisuudet, langattoman yhdistettävyyden sekä muita ainutlaatuisia yksityiskohtia kuten vetolaatikkona avautuva hansikaslokero.
Alustarakenteen ajatusmallin muutos ulottuu kokonaisvaltaiseen käyttäjäkokemukseen, joka on yksinkertainen, intuitiivinen ja ergonomisesti suunniteltu.
Strategy 2025
Hyundai Motor Group ilmoitti hiljattain tavoitteestaan myydä miljoona täyssähköautoa ja saavuttaa 10 prosentin markkinaosuus, jolla se yltäisi sähköautojen globaaliksi markkinajohtajaksi vuoteen 2025 mennessä.
Uuden IONIQ-brändin julkistaminen vahvistaa yhtiön sitoutumista puhtaaseen liikkumiseen ja heijastaa samalla sen jo käynnissä olevaa muutosta kohti nollapäästöistä älykkään liikenteen palveluntarjoajaa.
IONIQ-kampanjan avaus
Hyundai on juhlistanut uuden IONIQ-brändin lanseerausta valaisemalla Lontoossa sijaitsevan London Eye -maailmanpyörän valtavan kokoiseksi Q-kirjaimeksi juuri ennen tunnetun nähtävyyden uudelleenavausta.
Valoteoksellaan Hyundai tuo uutta energiaa normaalisti elämää täynnä olevaan Lontooseen, joka joutui pysähtymään COVID-19-pandemian vuoksi. Uuden IONIQ-brändin saapumista edustava valoinstallaatio julistaa uutta sähköisen liikkumisen asiakaslähtöistä aikakautta.