Close

i30 Turbo

ULKOASU

i30_TURBO_ulkoa_940 copy

i30 Turbo erottuu edukseen

Hyundain kuusikulmainen etusäleikkö, suoraan linjaan sijoitetut LED-päiväajovalot ja puskurit erottavat turbomallin muusta i30-mallistosta. Etusäleikön tunnistettava ilme ja 18 tuuman kevytmetallivanteet korostavat auton urheilullisuutta. Renkaat 225/40R18. Hyundai i30 Turboa on saatavilla viitenä eri ulkovärinä: Polar White, Platinum Silver Metallic, Micron Grey Metallic, Ultimate Red Metallic ja ainoastaan Turbo-malliin saatava Jet Black Metallic.

Ajovalot

Kaksois-ksenonajovalot ja LED päiväajovalot reunustavat etusäleikköä ja luovat autolle vahvan persoonallisuuden ja  irkistyneen ja ylellisen ilmeen. Turbomallissa on myös lyhdynpesurit.

i30_takaa_940

Takapuskuri, LED-takavalot ovat i30-turbomallin tunnusmerkkejä auton takasassa. Ja kaksoispakoputki antaa oman urheilullisen leimansa. Takavalot muodostavat yhtenäinen ryhmän ja antavat selkeät signaalit takana tulijoille lisäten turvallisuutta.

i30_turbo_etuviisto

Sivuvilkut peileissä

5-ovisen Hyundai i30 Turbon ulkopeileihin integroidut elegantit LED-vilkut näkyvät hyvin liikenteessä. Peileissä on myös lähestymisvalot.

Valaistut ulkokahvat etuovissa

i30 Turbon etuovien kromatuissa ulkokahvoissa on valot.

SISÄTILAT

i30_TURBO_dash_940

Punaisia korostuksia muuten mustissa sisätiloissa

i30 Turbon sisätiloissa on urheilullinen ilme, jota korosta punainen tehosteväri. Urheilullisissa etuistuimissa on musta/punainen osanahkaverhoilu ja säädettävä istuinlämmitys. Punainen koristaa myös käynnistysnappia, vaihdekeppiä ja istuimia. Kattoverhoilu sen sijaan on musta. i30-turbomallin urheilullisuudesta kertovat myös alumiinikoristeet polkimissa.

TEKNIIKKA

i30_TURBO_moottori_940

Ilo ajaa – nauti mukavasta matkanteosta

Hyundain testiyksikössä Nürburgringillä suunnitellun uuden i30:n kehitystyön tavoitteena oli urheilullisuus, käyttömukavuus ja ajamisen ilo, eivät pelkät tehonumerot. Uuden Hyundai i30 Turbo -mallin voimanlähteenä on turboahdettu versio 1,6-litraisesta GDi-moottorista. Nürburgringin testikeskuksessa on i30 Turbo -malliin kehitetty ohjaus ja jousitus.

i30_radalla_940

Uusi i30 Turbo on varustettu urheilullisella alustalla, nopealla ohjauksella, tehokkailla, suuremmilla jarruilla ja yksilöllisillä 18-tuumaisilla kevytmetallivanteilla sekä 215/40R18 -renkailla. Edessä 300 mm jäähdytetyt levyjarrut ja takana 284 mm levyjarrut

Uusi 1,6 litran turbomoottori tuottaa tehoa 137 kW kW (186 hv)/5500 rpm, kiihtyy nollasta sataan kahdeksassa sekunnissa. Moottori tuottaa 265 Nm:n väännön jo 1500 kierroksesta aina 4500 r/min saakka. Turbomallissa on 6-vaihteinen manuaalivaihteisto ja vaihdekepissä punaiset somisteet.

1,6 T-GDi

Teho 137 kW (186 hv) / 5500 k/min
Suurin vääntö 265 Nm / 1500 – 4500 k/min
Vaihteet 6-vaihteinen manuaali

TURVALLISUUS

Jopa seitsemän turvatyynyä

Uudessa Hyundai i30 Turbossa matkustamon suojana on turvatyynyt kuljettajalle ja etumatkustajalle. Sivuturvatyynyt suojaavat edessä ja turvaverhot sekä edessä että takana auton molemmin puolin. Seitsemäs turvatyyny i30 Turbossa on kuljettajan jalkoja suojaava polviturvatyyny.

MUKAVUUS

i30_details_940

Lähde ajelulle ja anna uuden Hyundai i30 Turbon yllättää urheilullisella olemuksellaan, korkeatasoisella varustelullaan ja mukavuudellaan.

Peruutuskamera

Peruutuskamera on sijoitettu i30 Turbon takaluukussa olevan logon alle suojaan ja kytkeytyy päälle samalla kun peruutusvaihdekin. Kuva 4-värinen kuva näkyy taustapeilissä.

Käynnistys nappia painamalla

Kun avain on hallussasi, vaikka taskussa, voit avata ovet ja käynnistää i30 Turbon punaisen reunuksen ympäröimää nappia painamalla.

i30_turbo_5d_etuvasen